8é Libre Toernooi 2022

Toernooiverslag

Op 21, 22 en 23 oktober 2022 kon je in de Heidezaal van MFC De Biezen weer héél wat biljarters, liefhebbers en supporters van de biljartsport aantreffen.

Met in totaal 64 deelnemers was ons 8ste libre toernooi een absoluut succes.

Bij 64 inschrijvingen diende een eerste poule wedstrijd gespeeld te worden op vrijdagavond.

Op zaterdag werden de overige 15 poulewedstrijden gespeeld, op 5 biljarts. In totaal dus 64 wedstrijden.

De personen die telkens als 1ste én 2de eindigden in hun poule wedstrijd plaatsten zich rechtstreeks voor één van de 1/16 finale-wedstrijden op zondag. De winnaars plaatsten zich vanaf dan rechtstreeks voor de volgende ronde, zo tot aan de finale.

Uiteraard kan er maar één de winnaar zijn.

Deze eer ging dit jaar naar Jan Vandenkeyebus.

Jan won de finale in 15 beurten in een rechtstreeks duel tegen Lieven Van den Heuvel.

De kleine finale voor de 3de en 4de plaats werd gespeeld tussen Walter Van Geel en Marcel Van Damme. Walter kon de wedstrijd naar zich toe trekken en won in 26 beurten.

Eindrangschikking:

1ste plaats: Jan Vandenkeyebus

2de plaats: Lieven Van den Heuvel

3de plaats: Walter Van Geel

4de plaats: Marcel Van Damme

Voor de 1ste, 2de en 3de plaats werd een geldsom geschonken door onze hoofdsponsor Fancy en Frank van MFC De Biezen, respectievelijk 125€, 75€ en 50€.

De trofeeën voor de winnaars (1ste tot 4de plaats) werden geschonken door café Het Witte Paard.

Eveneens werd door onze hoofdsponsor Fancy en Frank van MFC De Biezen een geldprijs geschonken voor de korste partij en de hoogste serie (in percentage t.o.v. de te spelen punten).

De korste partij (11 beurten) werd gewonnen door Louis Janssens.

De hoogste serie werd gemaakt door Ludo Van den Maegdenbergh. Ludo maakte een serie van 62, zijnde 40,8% van zijn totaal te spelen caramboles (152).

Opnieuw was er ook een aanwezigheidsprijs voor de deelnemers.

Zoals de traditie het wil werd er een biljartkeu geschonken door Biljartcentrum De Distel. Deze prijs ging naar Tonny van Tilburg.

Jammer genoeg werd ons toernooi overschaduwd door de kritische gezondheidstoestand van René Van Welde. René is lid van onze vereniging en de echtgenoot van Myrjam Stessels. Myrjam nam ook deel aan ons toernooi.

Helaas kwam tijdens één van de poule wedstrijden onheilspellend nieuws vanuit de kliniek over de plots verslechterde toestand van René en werd besloten de wedstrijd van Myrjam te staken.

In de nacht van zondag op maandag is René van ons heen gegaan.

Uiteraard leven we mee met de familie en willen we in naam van het bestuur, de leden en teamgenoten van René onze oprechte deelneming betuigen.

Noteer alvast volgende datums in uw agenda:

• Stany Imbert 3-Band toernooi: (17) 18 en 19 maart 2023
  • BV MFC De Biezen libre toernooi: (6) 7 en 8 oktober 2023

Graag nog een woord van dank aan alle sponsors en medewerkers. Zonder hen is dit toernooi niet mogelijk.

Ook dank aan alle deelnemers voor hun medewerking en sportiviteit tijdens de wedstrijden.

Het bestuur van MFC de Biezen

1é plaats Jan Vandenkeyebus